Geoblog.pl    Parzuchowscy    Podróże    Indie 2009    W różowym mieście

Indie
Indie, Jaipur

Kuszetki

Do różowego miasta z New Delhi dotarliśmy autokarem dalekobieżnym. Teoretycznie mieliśmy wykupione dwuosobowe leżące kuszetki z klimatyzacją. W praktyce jedziemy w dwuosobowej zamykanej kuszetce lecz w czwórkę a rolę klimatyzatora pełni ledwo zipiący wiatrak wiszący w przejściu tuż za kierowcą. Gdyby podróż trwała 2 godziny ... ale trwa prawie 10 w dosyć niewygodnej pozycji i temperaturze dochodzącej do 36 stopni.

Gadająca winda

W hotelu za 500 Rs za pokój odkrywamy gadającą windę. Podczas jazdy na odcinku parter - pierwsze piętro słyszymy z mikrofonów muzyczkę oraz głos kobiety mówiącej coś do pasażerów. Wydaję się to być angielskim lecz jakość sprzętu oraz jej akcent nie pozwalają nic z tego zrozumieć.

Hotel Mahadev Regency. tel. 0141-3051067 ( okolice dworca autobusowego )

Święte krowy

W Indiach krowy uważane są za zwierzęta święte. Można je spotkać na ulicach prawie wszystkich miast i wsi w Indiach. Pomijając religię krowa w ciągu swojego życia jest w stanie wykarmić mlekiem i produktami które z niego powstają kilka tysięcy osób. Gdybyśmy przeznaczyli tą krowę na produkty mięsne to otrzymali byśmy zaledwie kilkadziesiąt posiłków. Dodatkowo krowa produkuje nawóz oraz usuwa z ulic część nieczystości.